DIENSTEN VAN i4-PARAMED

Wij verzorgen het gehele administratieve proces voor u. Het gehele proces vanaf afspraak tot en met declareren / factureren / corrigeren van retourinformatie van de verzekeraars, het regelen van de contracten met de zorgverzekeraars en post wordt voor u verzorgd. Indien gewenst kan dit ook in de boekhouding verwerkt worden.

Te allen tijde behoudt u zelf de controle over uw administratie en patiëntgegevens.

Op vaste tijdstippen, die in onderling overleg worden gemaakt, wordt er een afspraak met u gemaakt. Dan wordt de stand van zaken in de administratie besproken. Alle werkzaamheden worden in principe aangeboden in een vast concept. Deze werkzaamheden zijn in onderling overleg aan te passen naar uw individuele wensen en praktijksituatie. Dit kan het beste in een persoonlijk gesprek worden toegelicht.

Het meest gebruikelijke pakket bevat de volgende onderdelen:

  • Controle patiëntinvoer
  • Controle agenda
  • Controle verwijzingen
  • COV via vecozo en vermelden in patiëntkaart hoeveel behandelingen tegoed voor dat jaar
  • Declareren (maandelijks)
  • Factureren (van niet verzekerde patiënten en behandelingen die buiten het pakket vallen)
  • Herinneringen, aanmaningen en eventuele incasso’s
  • Retourinformatie downloaden en nakijken
  • Bellen naar verzekeraars
  • Zelf de nodige correcties doorvoeren
  • Overzicht maken met correcties voor therapeut en verwerken (bijv. een andere diagnosecode)
  • Crediteren/ corrigeren
  • Opnieuw declareren
  • Boekhouding, invoeren van ontvangsten van de verzekeraars en particuliere patiënten
  • Contracten verzekeraars verwerken en nieuwe contracten aanmaken
  • Verzekeraars bijwerken en nieuwe verzekeraars aanmaken
  • Nieuwe tarieven invoeren
  • Vecozo certificaat vernieuwen
  • Updates van de software

Eén maal per maand ontvangt u een overzicht van gegevens die gecorrigeerd moeten worden met betrekking tot de retourinformatie. Dit is voor een goede verwerking van de declaratie. Desgewenst kan er aan het eind van ieder kwartaal een afspraak gemaakt worden voor een terugkoppeling van de afgelopen drie maanden.

Op deze wijze behoudt u het overzicht over de administratieve werkzaamheden in uw systeem.

Per kwartaal en aan het eind van het jaar is uw administratie volledig bij ter verwerking voor uw boekhouding. De factuur voor administratieve ondersteuning door i4-paramed is volledig, dus 100% fiscaal aftrekbaar. Tevens is i4-paramed bekend met medische administratieve systemen in verschillende ziekenhuizen.

Ook interesse in onze diensten? Neem contact op!